4. DİYARBAKIR FİLM GÜNLERİ 23-25 Nisan 2010

KurdishCinema / 22 Nisan 2010

Diyarbakır Sanat Merkezi, bu yıl dördüncüsü düzenlenecek
olan “Diyarbakır Film Günleri”ne evsahipliği yapıyor.
Diyarbakır Sanat Merkezi bünyesinde kurulan ve yaklaşık
7 yıldır çalışmalarını sürdüren Diyarbakır Sinema Kulübü
organizasyonluğunda gerçekleştirilecek film günleri
programı kapsamında, Türkiye’nin çeşitli bölgelerinden
çok sayıda kısa ve belgesel film gösteriliyor. Filmler
arasında yurtdışından gelen filmler de bulunuyor. Önceki
yıllarda yine Diyarbakır Sinema Kulübü tarafından
organize edilen film günlerinin bu yıl gerçekleştirilecek
olan açılış programı ayrı bir öneme sahip; çünkü film
günlerinin açılışı Diyarbakır Sinema Kulübü üyesi üç
genç yönetmenin birlikte yazıp yönettikleri “Wenda / Kayıp”
başlıklı uzun metrajlı bir filmle yapılıyor. Önceki yıllarda
başarılı kısa filmleriyle dikkatleri çeken M. Sait Korkut, Ali
Kemal Çınar ve Abdullah Yaşa’nın birlikte yönettikleri film,
yaklaşık otuz yıldır süren savaşın hakim olduğu bir şehirde
yaşanan kayıpları konu ediniyor. Kayapınar Belediyesi
Cegerxwîn Gençlik Kültür ve Sanat Merkezi’nde 23 Nisan
2010, Cuma günü saat: 18.00’de gerçekleştirilecek olan gösterimin ardından programda yer
alan diğer filmlerin gösterimi Diyarbakır Sanat Merkezi’nde gerçekleştirilecek. Gösterimlerinin
yanısıra yönetmenlerin katılımıyla filmler üzerine söyleşiler de gerçekleştirilecek.

Diyarbakır Sanat Merkezi, sizleri, 23 - 25 Nisan 2010 tarihleri arasında gerçekleşecek olan “4.
Diyarbakır Film Günleri”ne davet ediyor!

4. Diyarbakır Film Günleri Kayapınar Belediyesi, Diyarbakır Eczacı Odası, Eflatun Kafe, Kaçak
Çay Cafe katkıları ile gerçekleştirilmektedir.

PROGRAM

23 NİSAN 2010, CUMA

Saat: Saat: 18:00

GALA / AÇILIŞ

Film Gösterimi:
WENDA/KAYIP

Yönetmen: Ali Kemal Çınar, M. Sait Korkut, Abdullah
Yaşa

Türü: Kurmaca

Süre: 90 dk.

Yer: Cegerxwîn Gençlik Kültür ve Sanat Merkezi..
Filmden sonra yönetmenlerle söyleşi yapılacaktır.


24 NİSAN 2010,CUMARTESİ

Saat:13:00

Bisqilet ( Bisiklet )

Yönetmen: Serhat Karaaslan

Türü: Kurmaca

Süre: 17,5 dk.


Araf

Yönetmen: Serhat Karaaslan

Türü: Kurmaca

Süre: 6,5 dk.


Hayırsız Ada

Yönetmen: Serge Avédikian

Türü: Animasyon

Süre: 16 dk.


Antenna (Anten)

Yön: Adnan Osman

Türü: Kurmaca

Süre: 12 dk.


Bu Sahilde

Yönetmen: Merve Kayan Ve Zeynep Dadak

Türü: Deneysel

Süre: 21 dk.


Hadigner (Ermenice) – Taneler

Yön: Sibil Çekmen

Türü: Kurmaca

Süre: 6 dk.

Saat:15:00


Yasak Hisler

Yön: Sumeyya Kökten

Türü: Kurmaca

Süre: 80 dk.


Filmden sonra söyleşi olacaktır.

25 NİSAN 2010, PAZAR

Saat:13:00


Bêdengî (Sessizlik)

Yön: Aziz Çapkurt

Türü: Kurmaca

Süre: 14 dk.


Dut Zamanı

Yön: Seren Gel, Fırat Yavuz

Türü: Kurmaca

Süre: 16 dk.


Ölüm

Yön: Burcu Aykar Şirin, Uygar Şirin

Türü: Kurmaca

Süre: 19 dk.


Doğum

Yön: Burcu Aykar Şirin, Uygar Şirin

Türü: Kurmaca

Süre: 15 dk

Saat:15:00


Aynı Sudan İçtik

Yön: Serge Avédikian

Türü: Belgesel

Süre: 72 dk.


KAPANIŞ KONSERİ

Müzisyenler: Mustafa İlhan, Özlem Bozkaya

Diyarbakır Sanat Merkezi
Tel : 0 412 228 94 00-97
Fax : 0 412 228 94 00
www.diyarbakirsanat.org
info@diyarbakirsanat.org
Yorum ve Röportajlar

Bêzar ve Alataş: Min Dît
ile gerçekleri anlattık

“Gitmek” ve Türk kızı
Kürt oğlana aşık olursa:
Hakim ulus kadınlık
rolünü asla kabul
benimsemez / Müjde
Arslan *

Dizi dizi şovenizm /
Ömer Leventoğlu

Hollywood'a karşı
alternatif sinema /
Özlem Galip

Bahoz - Bir kuşağı
anlamak / Ewrehmun
Baydemir

Bahoz/Fırtına Üzerine /
İsmail Beşikçi

Mansur Tural ile ‘Orası
Soğuk' filmi üzerine
söyleşi

Kürlerle Türk Sineması
/ Müjde Arslan

Bahman Ghobadi ve
Sisin Metafizik
Sineması / Kamuran
Çakır

Kürt sineması için ortak
bir strateji arayışı

“Pars - Narkoterör”ün
Kürtçe Dil Politikası /
Omer F. Kurhan

Bir hatırlama çabası: 38
Belgeseli üzerine

“Kürt sineması
estetikten ödün
vermemeli” / Medet
Dilek'le röportaj

Kürtlerin haklı davası
için...

2007’de Kürt Sineması
/  
Devrim Kılıç

"Kürt Sineması
gelişmeye açık"

'Trajedilerin hepsi
senaryo oldu’

Bertrand Blier den
sinema dersleri

1. Paris Kürt Film
Festivali başarılı geçti

Yeni bir film " Phêti " /
Caner Canerik

Kağıtçılar:  “Doza we,
dozame ye“ / Medet
Dilek

Belçim Bilgin'le
röportaj: Kürt değerleri
ile büyüdüm

Dol: Güzel bir konunun
kötü anlatımı

Nazmi Kırık sınırları
aşıyor

Bir gün şehre bir film
gelir

Jalal Jonroy: 'Kürtler'in
sinemaya ihtiyacı var'

Genç yönetmen Buket
Aydın’dan iddialı bir
belgesel : İnsan-i Kamil

Gerçekliğin karanlık şiiri

Kürdistan artık çok
‘yakın’

Bir sürgün sineması
olarak Kürt Sineması:
Kendini
sesini görmek

Belgesel-kuşku ilişkisi

Öfkeli ve özgür
yönetmenler

Nasıl bir sinema?

Sarhoş Atlar Zamanı
filminin dramatik
çözümlemesi

Caner Canerik'ten
çarpıcı bir belgesel:
Was

Yangında filizlenen
çiçek

Ünlü İtalyan yönetmen
Passolini

Kürdistani bir sinema
yaratmamız gerekiyor

Takeshi Kitano'dan
yönetmenlik dersleri

Sessizlik kelimelerden
daha fazlasını anlatır

Ghobadi'nin Altın Lale
yolculuğu

Diyarbakır'da Kürt Film
Festivali

Çarpici bir belgesel
örnegi; Can Baz

Yılmaz Güney'in
Kürtlüğü

Özgürlesme sorunu ve
sinema

Dersim 38

David ve Leyla:
Kültürel önyargilarin
elestirisi

Gölgenin sesi: Si u Ba

David ve Leyla

Si u Ba (Gölge ve
Rüzgar)

Kürt düsmanligi üzerine
bir film

Nergisler Açmali

İlk Kürt filmi Zere

Türk Sinemasi'nda
Kürtler

Yilmaz Güney'le röportaj

Yusuf Yesilöz ile
röportaj

Makale Arşivi  >>>